Seorang ibu dedah anak dimalukan PU Abu Sufyan, murid berkenaan menggigil sampai fobia nak ke sekolah

0
5822

Seorang wanita bernama Zahara telah mendedahkan pengalamannya yang ditempuhi oleh dia sekeluarga apabila anak mereka telah dimalukan oleh Pu Abu Sufyan ketiak menjadi guru.

Kejadian berlaku di sebuah sekolah agama dan sebagai ibu, Zahar mengatakan ini adalah satu peristiwa hitam buat anaknya.

Zahara mendedahkan anak lelakinya sampai trauma dan fobia nak ke sekolah gara-gara sikap dan perbuatan membuli PU Abu Sufyan.

Ini pendedahannya:

“Tgh scroll2 FB. Tetiba nmpk posting kt FB psl ustaz PU Abu Sufyan ni. Kisah ttg dia ceraikan isteri yg br 2 bln dinikahi semata2 mengejar si janda atau ibu tunggal. Kesian pd si isteri n anak yg bakal dilahirkan.

“Aku sdri prnh ada peristiwa hitam dgn PU Abu ni. Ank aku, Akmal Hareez prnh dimalukan dalam kelas sewaktu beliau beliau mengajar di Sekolah Agama Al Furqan Bandar Baru Selayang. Apa yang aku nak ceritakan ni bukan sbb nak aibkan dia tp aku bengang dengan ego n sikap dia masa tu.

“Alkisah terjadi pd tahun 2016, ketika ank aku drjh 3. Dia selalu menangis n mengadu pd aku krn kerap dibuli oleh ustaz ni. Pd mulanya aku malas nk amik peduli sgt aduan ank aku. Sbb aku fikir ank aku ni manja sgt. Tp bila sampai 1 thp dia dh x nk pegi sklh aku pun mula lah marah.

“Aku pn tnya pendapat mak aku. Mak aku ckp mende ni x blh dibiarkan n kena mengadap ustaz ni. So aku, suami n mak aku pn pergilah ke sekolah. Sblm tu minta izin dgn ketua guru di sklh agama tu skali. N ketua guru tu pun terkejut dgn aduan ank aku.

“Oh ya… ank aku ni jenis bambam orgnya. Ustaz ni suruh anak aku ke depan kelas n ustaz ni bukakkan baju melayu ank aku smpi nmpk tetek dia. Pastu dia blh perah tetek ank aku dpn 1 kelas sambil suruh satu gelakkan n standby baling botol air pd ank aku. Menggigil ketakutan ank aku waktu tu. Yela anak aku tu walaupn br darjah 3 tp bdn dia agk besar…

“Bila ustaz ni dipanggil ke bilik guru, mak aku pn soal la kenapa buat macam tu. Oh ya… mak aku ni bekas penolong kanan n bekas cikgu disiplin. So dia mmg tau semuanya etika seorang guru. Ustaz tu selamba je ckp dia nk bergurau. Maka makin marahla ketua guru tu bila dgr jawapan selamba ustaz ni. Lgsg x de rasa bersalah aibkan ank aku smpi thp mcm tu.

“Endingnya dia minta maaf itupn slps diminta oleh ketua guru tu. Nmpk sgt dia bengang n tercalar ego time tu. Tp kesan yg dia buat pd ank aku tu menyebabkan ank aku diejek sehingga aku terpaksa tukarkan dia ke sekolah agama yg lain. Aku pn x faham kenapa perlu dia aibkan ank aku sampai macam tu sekali pdhal dia seorang ustaz.

“Tp kini bila baca psl ustaz ni, aku sdr yg dia pn hanya hamba Allah yang biasa. Bukannya maksum. Cuma aku ralat dia masih x berubah.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here