Video kesedihan Zara Zya apabila dihina.. buat ramai sebak

0
5954

Zara Zya telah muatnaik satu video yang memperlihatkan dirinya dalam keadaan sedih. Zara ternayat kesal dengan segelintir netizen yang suka mencaci serta memperlekehkan usahanya untuk berniaga.

Video ini benar-benar membuatkan para peminatnya sedih melihat pelakon berkenaan.

Ini videonya:

View this post on Instagram

Apa perasaan korang kalau tiap hari ada je yg caci maki korang? Bertahun2 saya tahan, saya packing produk sendiri, pegi pos sendiri, tulis form pos sendiri, kena tipu psl meniaga, kena tipu psl lakonan, produk tak jalan, promote berhari2 tapi takde sales, semua saya dah rasa. Org nampak yg senang je, ingat saya kaut untung atas angin je. Ada juga org yg dah kaya ada pengalaman jual produk mcm2, dok mengata saya. Padahal saya tak jual sama produk dgn dia pun. Dengki sgt dgn saya knp? Saya berlakon pun bkn bagus sgt dan tak mungkin saya nak berlakon sampai tua. Apa lg yg saya pandai buat, bisnes je lah. Ramai org ingat saya kuat tapi kalau dah kerap sgt mcm ni, saya pun down jugak. Saya jual lipmatte org kata bibir tak cantik pun nak jual lipmatte, saya jual lens org kata saya tiru org lain meniaga. Saya jual trimzshot, org kata dah kurus tak pyh la nak menipu. . . Sampai kata semua yg saya jual tu haram. 😢 Kali ni saya rasa nak mengadu dgn followers saya. Saya nak tanya followers saya, salah ke saya berniaga? . #trimzshottakharam #trimzshot #trimzshotbyzarazya @zarazyahq.beauty

A post shared by Zara Zya (@zarazya) on

Ini luahan hati Zara Zya di Ig miliknya:

“Apa perasaan korang kalau tiap hari ada je yg caci maki korang? Bertahun2 saya tahan, saya packing produk sendiri, pegi pos sendiri, tulis form pos sendiri, kena tipu psl meniaga, kena tipu psl lakonan, produk tak jalan, promote berhari2 tapi takde sales, semua saya dah rasa. Org nampak yg senang je, ingat saya kaut untung atas angin je. Ada juga org yg dah kaya ada pengalaman jual produk mcm2, dok mengata saya. Padahal saya tak jual sama produk dgn dia pun. Dengki sgt dgn saya knp?

“Saya berlakon pun bkn bagus sgt dan tak mungkin saya nak berlakon sampai tua. Apa lg yg saya pandai buat, bisnes je lah. Ramai org ingat saya kuat tapi kalau dah kerap sgt mcm ni, saya pun down jugak. Saya jual lipmatte org kata bibir tak cantik pun nak jual lipmatte, saya jual lens org kata saya tiru org lain meniaga. Saya jual trimzshot, org kata dah kurus tak pyh la nak menipu. .

“Sampai kata semua yg saya jual tu haram. Kali ni saya rasa nak mengadu dgn followers saya. Saya nak tanya followers saya, salah ke saya berniaga?

Melalui laporan Berita Harian, Zara Zya telah menjelaskan hal berkenaan.

Pelakon ini menjelaskan, biarpun menjadi selebriti, laluan untuk dirinya bertapak dalam dunia perniagaan bukanlah mudah disangka.

“Saya pelik… Jual gincu, orang kata bibir tak cantik pun nak jual gincu.

“Apabila jual kanta lekap, dituduh tiru bisnes orang lain. Apabila saya cuba jual produk pelangsingan badan, mereka kata saya sudah kurus, jadi tak payahlah menipu pelanggan.

“Saya tertanya-tanya, hina sangatkah saya berniaga? Bukan senang hendak menjadi peniaga. Orang mungkin ingat jadi artis ada laluan mudah dalam bisnes.

“Sedangkan saya bertahun-tahun cuba bertahan… Buat semua kerja sampai membungkus dan mengepos sendiri barangan.

“Tak cukup itu, saya ditipu dan pernah produk tak laku biarpun promosi hari-hari… Semua saya sudah rasa”

Zara Zya amat kcewa dengan segelintir netizen berfikiran sempit kononnya dia mengaut untung atas angin malah ada yang terang-terangan mengkritiknya di laman sosial.

Lebih mengejutkan, anggota keluarganya turut terkait dan dihina beberapa individu dalam komen yang dilayangkan.

“Jika diikutkan, saya enggan beri kenyataan kerana terlalu sedih dan emosi. Namun, saya masih mahu kongsi dengan peminat apa yang dilalui sejak berniaga.

“Entah apa yang mereka sakit hati, saya pun tak faham. Lebih pelik ada yang sudah kaya dan berpengalaman dalam menjual produk, mengata saya. Sedangkan saya tak jual barang yang sama dengan dia,”

Zara Zya juga sedar bahawa karier lakonannya tidak lah terlalu menyerlah.

“Saya fikir tak mampu bertahan sehingga tua dalam industri seni ini. Jadi, bermula dari sekarang, saya perlu mencari tapak (sumber pendapatan sampingan),”

Sumber: Ig Zara Zya / BH

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here